Reguli pe care trebuie să le respecți atunci când ai un atac de panică

0

Atacul de panică poate fi un episod singular sau poate reprezenta un episod al unei serii cauzate de mulți factori, reprezentând adesea o afecțiune ce este însoțită cu stări de anxietate, frică, iar în anumite cazuri, depresie. Dacă și tu ai momente în care te confrunți cu atacuri de panică, iată care sunt regulile de care să ții cont pentru a îi minimiza efectul.

  1. Dacă îți este teamă, dacă ai acea stare de ireal sau de completă agitație, adu-ți aminte că aceste sentimente nu sunt altceva decât o exagerare a reacțiilor normale ale corpului din cauza stresului.
  2. Doar pentru că întâmpini astfel de senzații, nu înseamnă că ai o boală gravă. Aceste emoții sunt doar deranjante și nu periculoase. Nu ți se va întâmpla nimic rău în urma acestui episod.
  3. Lasă sentimentele să vină de la sine. Ele te-au avut sub control. Le-ai exagerat și doar le-ai făcut să pară mai acute și mai puternice. Nu le mai expanda. Nu te îndepărta de panică. Atunci când simți că se formează starea de panică, inspiră adânc și odată ce respiri, încearcă să te și relaxezi. Încearcă din nou. Rămâi în acea stare ca și când ai fi într-o stare de plutire. Nu te mai împotrivi sentimentului de panică, deoarece, dacă îl accepți, îl poți înfrunta.
  4. Încearcă să te afli într-o stare cât mai confortabilă fără să fugi. Dacă ești undeva pe stradă, stai sprijinit de un zid sau de un stâlp. Dacă te afli într-un magazin de cosmetice de exemplu, caută un colț al unei tejghele mai izolate. Dacă te afli într-un chioșc, butic, spune-i vânzătoarei că ai nevoie să stai puțin jos. Nu te duce imediat în mașină și pleca acasă în panică.
  5. Gândește-te la lucrul care se petrece cu adevărat cu corpul tău în acel moment. Nu te gândi la faptul că se va întâmpla ceva complet oribil și că trebuie să pleci. Spune-ți adesea în minte că nu vei cădea, nu vei leșina, nu o să mori, etc.
  6. Trebuie să aștepți și să lași frica să treacă de la sine. Nu încerca să fugi. Dacă alți oameni au reușit și tu vei reuși. Din momentul în care vei putea să reduci din gândurile teribile ale panicii tale, cu atât frica va începe să scadă și să dispară.
  7. Aceasta este ocazia de a exersa. Gândește-te fix în această direcție. Cu toate că te poți simți pierdut în spațiu, la un moment dat nu te vei mai simți în acest fel. În curând vei putea să scapi de panică și să îți spui că ai reușit să învingi. Din momentul în care vei putea să faci asta, vei reuși să treci peste orice obstacol. Gândește-te la întreg procesul prin care ai trecut ca să scapi de panică. Tu controlezi totul.
  8. Încearcă să nu mai acorzi atenție la tot ce se petrece înăuntrul tău. Focusează-te doar pe ceea ce te înconjoară. Uită-te la celelalte persoane de pe stradă, din magazine, tramvai, etc.
  9. Gând apare sentimentul de panică, încearcă să îți relaxezi corpul, să respiri adânc și să îți continui liniștit treaba și ziua. Nu uita faptul că, de fiecare dată când reușești să îi faci față panicii și anxietății, reușești să mai scapi de frică.

Sursa – Glow Magazin.

- Advertisement -

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata