Retete & Diete Sanatate

CAT DE NOCIVE SUNT PATEURILE SI ‘MEZELURILE’ DE POST SI CARE SUNT ALTERNATIVELE SANATOASE

CAT DE NOCIVE SUNT PATEURILE SI 'MEZELURILE' DE POST SI CARE SUNT ALTERNATIVELE SANATOASE
CAT DE NOCIVE SUNT PATEURILE SI 'MEZELURILE' DE POST SI CARE SUNT ALTERNATIVELE SANATOASE

Crenvursti vegetali, pateurile si salamul de soia sunt doldora de chimicale menite sa suplineasca lipsa materiei prime – carne, lapte si oua, si duc ideea de purificare a organismului in derizoriu.

Multe din ele contin chiar si ingrediente “de dulce”, sunt destul de scumpe si chiar au mai multe calorii decat produsele “originale”.
”Pateul si cascavalul de post contin foarte multe E-uri si grasimi hidrogenate, foarte daunatoare si plus de asta, au in compozitia lor albumina sau coloranti de origine animala”, explica prof. Dr. Mencinicopschi.

Branza tofu, cea mai sanatoasa optiune din soia

in categoria produselor nocive intra pateurile vegetale si “mezelurile”, din cauza continutului mare de “E-uri” sau alte sintetice menite sa faca produsul sa semene cat mai mult la gust, miros si culoare cu alimentul pe care il imita.

“Pateul din soia contine la fel de multi aditivi ca cel animal, poate chiar mai multi. La fel si salamul, si crenvurstii de post sau snitelul, care mai e si prajit. in niciun caz nu trebuie sa mancam zilnic astfel de produse”, recomanda prof. Gheorghe Mencinicopschi, specialist in alimentatie.

Dintre toate produsele de soia, cea mai sanatoasa este branza tofu. Pe locul urmator se afla laptele de soia, pe care il puteti consuma zilnic.

Medicii atrag atentia ca anumite produse sunt de post doar cu numele, pentru ca pe eticheta se regasesc ingrediente “de dulce”.

“Exista unele tipuri de cascaval din soia care contin cazeina (proteina din lapte care contribuie la coagularea acestuia). Acest produs, desi este fabricat din soia, nu mai poate fi considerat de post”, atrage atentia Mencinicopschi.

Singura solutie ca sa nu fiti pacalit de comercianti este sa verificati foarte atent eticheta. Ingrediente precum cazeina, derivat de ou, zer, praf de zer nu au ce sa caute intr-un produs de post.

E-uri nocive din produsele de post

Sfatul specialistilor in alimentatie este sa ocoliti produsele care contin polifosfati (E452), glutamat monosodic (E 621) si coloranti chimici de sinteza. Cel mai des intalniti sunt tartrazina (E102), galben de chinolina (E 104) si carmin (E 120). Acesta din urma este obtinut dintr-o insecta si, cu toate acestea, se regaseste in unele produse de post. Alte substante de care trebuie sa va feriti sunt conservantii-benzoati (E 211, E212, E213) si de nitriti (E251), cazeinat de sodiu, care este, de fapt, o proteina din lapte, substante de ingrosare – gume guar-E412, xantan- E415, gelan-E418, caruba-E410 si guma arabica sau acacia-E414-, sulfati/sulfiti (E227, E228), BHA (E320)-foarte nociv pentru sanatate, caramel (E150) si EDTA (E385), care se foloseste in special in conserve si este unul din cei mai periculosi aditivi
Exemple de meniuri pentru cele trei mese ale zilei

Chiar daca tineti post, nu trebuie sa renuntati la cele trei mese zilnice. Astfel, nu uitati sa consumati cate o felie de paine la fiecare masa. Ea creste nivelul glicemiei, ceea ce va face sa va simtiti mai satui si mai energici.

Diferenta dintre diversele tipuri de paine se resimte la nivelul cantitatii de fibre, cea integrala fiind mai bogata la acest capitol.

Spre exemplu, la micul dejun puteti manca paine prajita cu fasole batuta, masline negre, zacusca sau salata de vinete, ceea ce va poate oferi suficienta energie pana la pranz.
Pentru pranz sunt recomandate pastele sau orezul cu legume, sos de rosii, masline si busuioc. Puteti apela si la ciorbele de legume sau de fasole.

Fasolea boabe, lintea, mazarea, cartofii sunt surse importante de proteine si fier, iar soia, smochinele si semintele de susan ofera aportul necesar de calciu.

Pentru cina, o varianta de meniu este salata orientala sau de legume proaspete, cu boabe de porumb, seminte de dovleac, nuci, caju, pasta de masline, pasta de rosii uscate si doua felii de paine prajita.

Persoanele care suntobisnuite sa manance foarte multa carne zilnic vor resimti mai adanc postul, vor avea stari de astenie, eventual modificari ale tensiunii arteriale. Cei antrenati, care tin postul miercuri si vineri, nu vor avea probleme.

“Postul nu este indicat copiilor sub 16 ani, persoanelor slabite, care sufera de boli cronice (TBC, cancer, afectiuni digestive) si gravidelor”, recomanda medicul Adamescu.

Doctorul zilei

Articole similare

Friptură de pui

stiri

Ceaiul de foi de dafin şi scorţişoară este ideal pentru slăbit

stiri

Ce alimente au grijă de sănătatea inimii

stiri

3 modalități prin care înveți să comunici mai bine cu partenerul!

stiri

8 beneficii uimitoare ale murelor. Nu e de mirare ca ursii le adora

stiri

Prăjitură cu mac

stiri

Budincă de ciocolată cu înghețată de vanilie

stiri

Cosmaruri si spaime nocturne. Remedii care te ajuta sa scapi de aceste tulburari de somn inspaimantatoare

stiri

5 greșeli pe care le faci atunci când urmezi o cură de slăbire

stiri

5 zgomote ale corpului care pot semnala boli ascunse

stiri

Hipertensiunea atacă și copiii. Iată de ce e bine să-ți duci micuțul la control

stiri

Apare o nouă boală cu transmitere sexuală, rezistentă la antibiotice. Avertismentul medicilor

stiri

Care sunt efectele secundare secrete ale ceaiului verde? Iată ce spun specialiștii…

stiri

Şoricei migdalaţi

stiri

Îl bănuieşti că te înşală? Aşa îţi dai seama că are pe altcineva. La ce să fii cel mai atentă

stiri