Retete & Diete Sanatate

CAT DE NOCIVE SUNT PATEURILE SI ‘MEZELURILE’ DE POST SI CARE SUNT ALTERNATIVELE SANATOASE

CAT DE NOCIVE SUNT PATEURILE SI 'MEZELURILE' DE POST SI CARE SUNT ALTERNATIVELE SANATOASE
CAT DE NOCIVE SUNT PATEURILE SI 'MEZELURILE' DE POST SI CARE SUNT ALTERNATIVELE SANATOASE

Crenvursti vegetali, pateurile si salamul de soia sunt doldora de chimicale menite sa suplineasca lipsa materiei prime – carne, lapte si oua, si duc ideea de purificare a organismului in derizoriu.

Multe din ele contin chiar si ingrediente „de dulce”, sunt destul de scumpe si chiar au mai multe calorii decat produsele „originale”.
”Pateul si cascavalul de post contin foarte multe E-uri si grasimi hidrogenate, foarte daunatoare si plus de asta, au in compozitia lor albumina sau coloranti de origine animala”, explica prof. Dr. Mencinicopschi.

Branza tofu, cea mai sanatoasa optiune din soia

in categoria produselor nocive intra pateurile vegetale si „mezelurile”, din cauza continutului mare de „E-uri” sau alte sintetice menite sa faca produsul sa semene cat mai mult la gust, miros si culoare cu alimentul pe care il imita.

„Pateul din soia contine la fel de multi aditivi ca cel animal, poate chiar mai multi. La fel si salamul, si crenvurstii de post sau snitelul, care mai e si prajit. in niciun caz nu trebuie sa mancam zilnic astfel de produse”, recomanda prof. Gheorghe Mencinicopschi, specialist in alimentatie.

Dintre toate produsele de soia, cea mai sanatoasa este branza tofu. Pe locul urmator se afla laptele de soia, pe care il puteti consuma zilnic.

Medicii atrag atentia ca anumite produse sunt de post doar cu numele, pentru ca pe eticheta se regasesc ingrediente „de dulce”.

„Exista unele tipuri de cascaval din soia care contin cazeina (proteina din lapte care contribuie la coagularea acestuia). Acest produs, desi este fabricat din soia, nu mai poate fi considerat de post”, atrage atentia Mencinicopschi.

Singura solutie ca sa nu fiti pacalit de comercianti este sa verificati foarte atent eticheta. Ingrediente precum cazeina, derivat de ou, zer, praf de zer nu au ce sa caute intr-un produs de post.

E-uri nocive din produsele de post

Sfatul specialistilor in alimentatie este sa ocoliti produsele care contin polifosfati (E452), glutamat monosodic (E 621) si coloranti chimici de sinteza. Cel mai des intalniti sunt tartrazina (E102), galben de chinolina (E 104) si carmin (E 120). Acesta din urma este obtinut dintr-o insecta si, cu toate acestea, se regaseste in unele produse de post. Alte substante de care trebuie sa va feriti sunt conservantii-benzoati (E 211, E212, E213) si de nitriti (E251), cazeinat de sodiu, care este, de fapt, o proteina din lapte, substante de ingrosare – gume guar-E412, xantan- E415, gelan-E418, caruba-E410 si guma arabica sau acacia-E414-, sulfati/sulfiti (E227, E228), BHA (E320)-foarte nociv pentru sanatate, caramel (E150) si EDTA (E385), care se foloseste in special in conserve si este unul din cei mai periculosi aditivi
Exemple de meniuri pentru cele trei mese ale zilei

Chiar daca tineti post, nu trebuie sa renuntati la cele trei mese zilnice. Astfel, nu uitati sa consumati cate o felie de paine la fiecare masa. Ea creste nivelul glicemiei, ceea ce va face sa va simtiti mai satui si mai energici.

Diferenta dintre diversele tipuri de paine se resimte la nivelul cantitatii de fibre, cea integrala fiind mai bogata la acest capitol.

Spre exemplu, la micul dejun puteti manca paine prajita cu fasole batuta, masline negre, zacusca sau salata de vinete, ceea ce va poate oferi suficienta energie pana la pranz.
Pentru pranz sunt recomandate pastele sau orezul cu legume, sos de rosii, masline si busuioc. Puteti apela si la ciorbele de legume sau de fasole.

Fasolea boabe, lintea, mazarea, cartofii sunt surse importante de proteine si fier, iar soia, smochinele si semintele de susan ofera aportul necesar de calciu.

Pentru cina, o varianta de meniu este salata orientala sau de legume proaspete, cu boabe de porumb, seminte de dovleac, nuci, caju, pasta de masline, pasta de rosii uscate si doua felii de paine prajita.

Persoanele care suntobisnuite sa manance foarte multa carne zilnic vor resimti mai adanc postul, vor avea stari de astenie, eventual modificari ale tensiunii arteriale. Cei antrenati, care tin postul miercuri si vineri, nu vor avea probleme.

„Postul nu este indicat copiilor sub 16 ani, persoanelor slabite, care sufera de boli cronice (TBC, cancer, afectiuni digestive) si gravidelor”, recomanda medicul Adamescu.

Doctorul zilei

Articole Similare

Prăjitură madeira

stiri

Nu forța un bărbat să fie cu tine dacă nu-și dorește o relație

stiri

Cistita (infectia urinara). Tratamente naturiste pentru adulti si copii

stiri

Oțetul de mere și usturoiul ajută la tratarea vaginitei

stiri

Pește cu ciuperci la cuptor

stiri

8 beneficii senzationale ale legumelor radacinoase

stiri

Dieta de slabit cu carbune medicinal. Cat poti da jos cu aceasta cura

stiri

La ce poți folosi resturile de pâine rămase. Idei utile

stiri

Vitamina D și suplimentele cu ulei de pește nu previn cancerul și bolile cardiace

stiri

Hepatita C se poate vindeca – Campanie de testare gratuită pentru 100.000 de români

stiri

Cea mai eficientă dietă din lume! Poți scăpa de 10 kilograme fără niciun efort

stiri

Tobă de casă, rețetă de Crăciun pentru toate gospodinele

stiri

Folosim Cookie pentru a va oferi cea mai buna experienta online. Acceptand, aceste cookies-uri, sunteti de acord cu Politica de Cookie

Setari Confidentialitate

Când vizitați acest site, poate stoca sau prelua informații din browserul dvs, mai ales sub formă de cookie-uri. Controlați-vă serviciile Cookie personale aici.


Aceste cookies-uri sunt necesare pentru functionarea site-ului si nu stocheaza date despre dumneavoastra.

Aceste cookies sunt necesare pentru ca reclamele de pe site sa functioneze. Nu stocheaza informatii cu caracter personal!

Aceste cookies-uri se activeaza doar in momentul in care apasati pe butoanele de socializare si au ca rol identificarea dumneavoastra pentru logarea automata pe aceste retele de socializare, care va permit sa postati articolele noastre pe aceste retele.

Refuza toate serviciile
Accepta toate serviciile

GDPR