Sanatate Stil de Viata

Cât e de benefică lintea pentru organism. La ce te ajută mai ales în perioada postului

Bogată în fibre, vitamine şi minerale, lintea nu ar trebui să lipsească din dieta ta, mai ales dacă te preocupă sănătatea sistemului digestiv.

Pe lângă amidonul rezistent (cu beneficii asupra sănătăţii), lintea aduce o cantitate mare de fibre solubile şi insolubile, vitamine din grupul B, mai ales folaţi (acid folic) şi vitamina E, antioxidanţi, precum şi minerale (magneziu, fier, molibden şi multe altele), spun nutriţioniştii.

O cană de linte fiartă, de exemplu, conţine 16 grame de fibre. Elemente nutritive care este bine să se regăsească zilnic în dietă, fibrele reglează tranzitul intestinal şi previn boli precum cele de inimă şi diabetul.

”Lintea este o sursă foarte bună de proteine și poate fi inclusă în dieta atât vegetarienilor cât și în dieta omului omnivor. Este bogată în fibre, carbohidrați complecși, antioxidanți și poate fi consumată destul de des sau chiar și zilnic. Atunci când mâncăm linte, fasole, năut, este bine să avem lângă sau în meniul nostru din ziua respectivă niște cereale, fie grâu, ovăz, porumb, secară. Restricțiile pot fi date de acele fibre nedigerabile care fermentează, dar chimenul combinat cu lintea ajută foarte mult la digestie. Este important să o înmuiem, să o fierbem bine pentru a se digera mai ușor. Lintea poate fi consumată în orice moment al zilei. Putem începe diminețile din sezonul rece cu o supă cremă de linte sau la prânz cu o sursă de proteine vegetale, dar din cereale sau seara poate fi inclusă într-o salată” explică Cristian Mărgărit, expert în nutriție.

Scade colesterolul

Printre beneficiile principale ale lintei se numără normalizarea profilului lipidic, prin scăderea colesterolului din sânge şi a trigliceridelor. Reduce riscul de infarct şi de accident vascular cerebral, menţinând arterele „curate“.

Ajută digestia

Fibrele pe care le conţine această leguminoasă stimulează peristaltismul, altfel spus contracţiile musculaturii stomacului şi intestinului, şi combat constipaţia cu complicaţiile ei (hemoroizi, diverticuloză etc.). Fibrele solubile din linte sunt valoroase chiar şi pentru persoanele care au sindrom de intestin iritabil.

Stabilizează nivelul glucozei în sânge

Printre numeroasele beneficii ale fibrelor alimentare se numără şi cel de a regla digestia şi de a stabiliza nivelul glucozei în sânge. Acest lucru este extrem de util în cazul persoanelor cu diabet sau cu rezistenţă la insulină.

Sursa: www.clicksanatate.ro

Articole similare

Muşchi de porc în aluat

stiri

5 motive pentru care e sănătos să bei ceai negru

stiri

Ai renunțat la fumat? 9 soluții împotriva insomniei

stiri

Cum influențează hormonii metabolismul

stiri

Cum previi si tratezi iritatia de scutec la bebelusi

stiri

Tartă de dovleac și brânză dulce

stiri

Pui cu cremă de busuioc

stiri

Alimente anticelulită

stiri

Care este rolul unui soț modern

stiri

Toba de pui. O reţetă mai sănătoasă pentru masa de Crăciun

stiri

11 bauturi cu miere si alte ingrediente naturale care fac minuni pentru sanatate

stiri

Un test gratuit în România îți poate salva viața

stiri

Folosim Cookie pentru a va oferi cea mai buna experienta online. Acceptand, aceste cookies-uri, sunteti de acord cu Politica de Cookie

Setari Confidentialitate

Când vizitați acest site, poate stoca sau prelua informații din browserul dvs, mai ales sub formă de cookie-uri. Controlați-vă serviciile Cookie personale aici.


Aceste cookies-uri sunt necesare pentru functionarea site-ului si nu stocheaza date despre dumneavoastra.

Aceste cookies sunt necesare pentru ca reclamele de pe site sa functioneze. Nu stocheaza informatii cu caracter personal!

Aceste cookies-uri se activeaza doar in momentul in care apasati pe butoanele de socializare si au ca rol identificarea dumneavoastra pentru logarea automata pe aceste retele de socializare, care va permit sa postati articolele noastre pe aceste retele.

Refuza toate serviciile
Accepta toate serviciile

GDPR